tirsdag 30. juni 2015

Gleder og irritasjonsmomenter.


Det er alltid noe å glede seg over i en hage.


Bestemor planten Hvite dupper / Duppesoleie


Tulipanene


Anemonene


Den fylte Anemonen er gått fra gul/krem til hvit og den er nydelig nå.


Sommer blomstene.




Aquilegia / Akeleier 






Lilje som har for mange knopper.
Blir spennende å se hvordan den blir.


Allium som snart blomstrer.





De som ikke enda er så vakre ....
larvene til neslesommerfuglen.


Men disse to har jeg ingen ting til overs for.
De har atter ett år spist på alt (hvitrogn, rosenbusker, bærbusker, akeleier osv )
Jeg trodde de bare kom hvert 4. år. 
Så feil kan man ta.
Så lauvmakken er mitt IRRITASJONSMOMENT !!


Heldigvis er gledene i overtall :D

Ha en fantastisk Juli dere :)





4 kommentarer:

  1. Får håpe det kommer noen og eter opp lauvmakken din! Så mange flotte blomsterbilder!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er lov å håpe :D :D Til og med husveggen er full av utyskene.

      Slett
  2. Nydelige bilder. Jeg har dusja primula og akeleier med ei blanding av grønnsåpe, rødsprit, salmiakk og bakepulver + vann. Har færre angrep nå og plantene tåler behandlinga.

    SvarSlett
    Svar
    1. Kanskje jeg skulle teste det ut. dæm e nån grådige kara :(

      Slett