tirsdag 7. juli 2015

Den hadde jeg glemt.

Så glad man blir når man oppdager noe som man ikke visste man hadde :D


En nydelig hvit Meconopsis / valmuesøster.
En hage venninne foreslo at det kunne være Meconopsis Marit.
( den kommer opprinnelig fra Marit Espejord i Tromsø )
Det kan jeg verken bekrefte eller avkrefte :)




Paradisea liliastrum har akkurat startet blomstringen.
Sååå fin :) :)


Kjøpte noen Lewisia.
Flotte farger og enda vakrere i virkeligheten enn på bildene.
Lewisia cotyledon






Prakt Lewisia


Og Anemonene holder det gående enda.


Min selv sådde akeleie




og en navnløs....
De er det forresten mange av :D


Anemone Rubra


Den som jeg kaller Blod Oxalis. 
Tar jeg feil ?


En geranium. Uvisst hvilken.


Man kan jo undre seg over at de klarer seg år etter år uten stell .
Burde grave den opp og gi den litt oppmerksomhet i år.
Fhlox / Floks
(Fhlox douglasii ´Crackerjack´ / nålefloks ? )


Verbascum phoenicceum L
Purpurkongslys / fiolkongslys


Incarvillea Zhongdianensis / Basunblomst
Kommer igjen år etter år og slike liker vi :)


Har ikke kjøpt mange roser i år.
Dessverre hadde hagesenteret på plassen problemer under vinterlagringen
og mistet det meste. 
Det ble muse mat av de David Austin rosene som skulle pynte opp i hagen min.


Men fikk tak i denne da.
Rosa ´flower power´ en miniatyr rose.
Søt liten rose med svak duft.


Seiersløk


Dette kan være Allium albopilosum.
Vi får se når den slår helt ut.


Og dette da ? 
Tja om den er gul så er det Allium ´Moly´
men det vil tiden vise.
Og sånn går nå dagene når man ikke er så flink med merking av nye planter :D :D

Ha en fantastisk dag :)













4 kommentarer:

  1. Den hagen din er full av overraskelser. Nydelige bilder og flotte planter.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er og blir visst en " kaos hage " :D :D

      Slett
    2. Kaoset er det nok bare du som opplever. Jeg er imponert over hvordan du planlegger og designer hagen din. Og så lærer jeg mye av deg om spennende planter.

      Slett
    3. Tusen takk Bente. Det va snilt sagt selv om æ ikkje kan skjønne det heilt :) :)

      Slett