torsdag 6. juni 2013

Travle dager og lauvmakk

Her går dagene så det suser og jeg har tusen ting som SKULLE vært gjort.

( fritillaria camtschatcensis )

Tar mine daglige turer rundt i hagen og tar noen bilder men det blir ikke tid til blogging.

Podyphyllum )

( aquilegia, en liten spinkel en )

I tillegg har jeg oppdaget at det er LAUVMAKK ÅR !!!!


De grønne larvene knasker i seg alt på sin vei.
Må legge inn en ekstra "lauvmakk runde" for å berge det jeg er mest redd for.

( anemone japonica ?? )

På lørdag skal det lokale hagelaget til Botanisk hage i Tromsø.
Det er noen år siden sist så jeg gleder meg veldig til turen.
Det er meldt regn så jeg krysser både fingre og tær og håper på det beste.
Det kommer garantert bilder derfra :)

( klematis )

( trollis, en lav sort, selvsådd )

( lewisia )

Fikk planter fra Zimtrade igår men de må nesten vente noen dager til før de får ny jord.
Blåregn er ikke herdig nok her hos oss men jeg vil forsøke den i drivhuset.
Det skader ikke og forsøke iallefall :)


Steintrappa ser ganske stusselig ut uten plantene rundt.
Jeg gleder meg til den igjen står innrammet i grønt :)

Ha en fin dag




1 kommentar:

  1. Ja, travle dager er det. Mye fint i hagen, og god tur og god helg! :)

    SvarSlett