tirsdag 25. juni 2013

Hage runde



Plutselig står de i blomst. 


Det går så fort.
Litt varme og regn gjør underverker i hagen.
Nå har det alltids vært mer regn enn varme i det siste men det trengtes så jeg klager ikke... nesten ikke ;)


Jeg kunne selvfølgelig ønske at puter og pledd kunne vært mer i bruk ute.
Det ser litt snaut ut på stoler og benk.
Jeg orker bare ikke og bære ut og inn hele tiden.



Aquilegia Vulgaris "Black Barlow"
En nykommer i hagen. 

 ( Meconopsis cookei )
Trodde denne var blå eller lilla men tenk så var den RØD eller egentlig mer rosa :D :D
Kan ikke huske og ha skaffet denne men det har jeg tydeligvis gjort :)


En liten snik titt under skjørtet på "Damen" for en "Dame" er jeg sikker på at det er !


En av mine favoritt sitteplasser er på steinen under kirsebær treet.
Her vokser båveis og iris 
og etterhvert vil duftsjersminen blomstre og spre en fantastisk duft.


Har ikke så mye "stæsj" ute i hagen men disse er nyinnkjøpt.
Siden det foreløpig er lyst døgnet rundt blir de neppe tent før utpå høsten.


Gangveien er nå overgrodd av markjordbær.
Jeg lar det være slik for jeg elsker og småmumse på "runden".
Det er såpass med planter at om jeg trør på noen så gjør det ingenting.
Det blir nok bær allikevel.


Rundt hjørnet er gangveien litt yngre. 
Her er det ikke bær men nellik som har fått frøsådd seg litt.
De dufter helt nydelig og de er jeg litt mer nøye med og ikke trø på.



Ha en fin dag











3 kommentarer:

  1. den rosa damen er en Meconopsis cookei, du fikk vel en bit hos meg i fjor. Det er en krysning mellom M. quintuplinervia og M. punicea. Den setter ikke frø og kan kun formeres med deling. Slett ikke helt enkel å få tak i. Det er godt at din lever i beste velgående, for jeg tror jeg har mistet min, så da vil jeg gjerne stå på venteliste til din blir stor nok til deling :)

    SvarSlett
  2. Klart du skal få en når den er klar Rita. Det er det som er det fine med hagevenner :D :D

    SvarSlett
  3. Oy her var det frodig og flott, så flott hage du har.
    Nydelige blomster i mange fine farger.
    Marit.

    SvarSlett