søndag 16. juni 2013

En liten søndagstur i egen hage

Søndag er hagedag.
Det skjer som oftest ikke så mye og det er jeg veldig glad for :)


Jeg har fått plantet de fleste plantene nå.
Inne i drivhuset er blåregn kommet på plass sammen med noen asters.
Jeg har et håp om at den skal vokse seg STOR og gi mange flott ranker :D :D

( Pericallis senetti )
Sakte men sikkert begynner drivhuset og fylles og trivselen stiger i takt med antall planter :)


Ute i hagen plantes det og men det tar tid før det vokser til.


Kaprifolen min klarte ikke vinteren og jeg har satt ned en rosa klematis isteden.
Litt lite jord her så jeg er spent på om den kommer opp til neste år 
og om den vil trives og VOKSE.




I dag har den første av Irisene mine blomstret og flere kommer :)
Jeg har plantet to hvite og en rosa i år. 
Syns de er så fine :) :)


Fritillaria camtschatcensis stå fortsatt fint.


Nå blomstrer syrenen
 og hadde det ikke vært for kukomposten som jeg har strødd om meg med i dag
så hadde det luktet fantastisk.
Aner ikke hva jeg tenkte på.
Jeg kunne jo ventet LITT nå stinker det i steden KUMØKK :(
Men vakkert er det iallefall ;)

Ha en fortsatt fin søndag det lille som er igjen.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar