mandag 9. juni 2014

Flotte varme dager

Vi har hatt fantastiske dager.
Om man skulle si noe negativt må det være at som hage eier syns jeg det har vært litt for tørt :)
Er ikke noe glad i å springe rundt med hageslangen :) :)
Vi fikk litt regn i natt men det var neppe nok.


Endel Aurikler blomstrer fortsatt.
Til tross for alle de fantastiske fargene som finnes er denne hvite min favoritt.






I løpet av sommeren/høsten skal mange av de flyttes til en mer egnet plass i hagen.
 Nå er de spredt rund om og jeg ønsker og samle dem.


Så er det Lewisia tid her hos meg.
Sååå utrolig vakre alle sammen :)
Flere kommer etterhvert.




Trodde mine Podophyllum (Fotblad) hadde takket for seg
men de er bare så utrolig sene.
Da jeg hadde gitt opp håpet dukket de plutselig opp.


Nå står den største der og blomstrer så vakkert.
De minste er frøplanter av denne og trenger litt tid før de blomstrer.


Min hvite Trillium står nok på en litt for tørr plass.
Blir nok flytting på denne ja :)


Dodecatheon (Gudeblomst)


Ranunculus Parnassifolius (Grussoleie)
Trives i fuktig, leirblandet jord.
Liker kalk og må ha god drenering.
Hos meg vokser den ikke kjemperaskt. 
Har hatt den i allefall tre år og den er ikke blitt større enn dette.


Androsace sempervivoides (Smånøkkel)
Denne er ny.
Første gang jeg så denne var i Botanisk hage i Tromsø.
Det er en fjellhage plante H 6-7 så jeg burde klare og holde liv i den :)

Ønsker dere alle en super Juni dag :) :)





2 kommentarer:

  1. Jeg liker denne bloggposten. Jeg fant det etter en lang tid. Jeg søker noe sånt for en lang tid nå. Jeg er veldig glad for å lese dette blogginnlegget. Thanks

    SvarSlett
  2. Jeg liker denne bloggposten. Jeg fant det etter en lang tid. Jeg søker noe sånt for en lang tid nå. Jeg er veldig glad for å lese dette blogginnlegget. Thanks

    SvarSlett