mandag 3. august 2015

Hagen 30. Juli (tilbakeblikk)

Det regner ute
 så da er det godt å sitte inne og se på bilder fra noen dager tilbake.
Inge satte endelig opp en vegg som jeg ærlig må innrømme jeg har mast om i noen år nå :D


Jeg er storfornøyd !!!
Jeg har beiset den i en gråfarge for at plantene skal komme bedre frem
og sitteplassen føles lunere enn om den skulle vært hvit som resten av huset.


Ute gulvet skal få seg ett strøk eller to til våren.
Det begynner å bli slitt nå :)


Har satt ut noen krukker for ytterligere å skape en rom følelse. 




Nytt bekjentskap i år er Glechoma hederacea `variegata`
Den dufter og har vokst seg stor og fin og har overrasket positivt :)
Den er ikke vinterherdig her men usikker om det er staude eller sommerblomst.
Den skal iallefall inn i drivhuset i håp om at jeg skal klare å berge den til neste år.


Mio er en ung gutt og har lagt sin elsk på sommerfuglene. 
Jeg hadde foretrukket at han holdt seg til mus :D :D
I mellom jakta tar han seg tid til en lur. 
Det er tross alt ganske slitsomt :)



Thalictrum aquilegifolium / Akeleiefrøstjerne og Digitalis / Revebjelle







Prairie Dawn
En rose som jeg trodde var forsvunnet men som dukket opp igjen.


Til slutt to orange.
Asiatisk lilje og en stor valmue.


Ha en flott dag dere :)


5 kommentarer:

  1. Så flott det ble med den nye veggen. Lekkert med så mange krukker, stilig dandert med trestubbe og steiner og masse flotte planter.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Liv i Hagen :) Forandring fryder. Ha en fin dag :) :)











      Slett
  2. Hei.
    Er ikke så dreven i net bruk, men bloggen din har "falt ut" for meg(oss)
    Må få litt hjelp for å skjønne hvorfor.
    Glechoma hederacea variegata, fikk jeg lyst på, og akeleiefrøstjerne er bre vakker.
    Ha en fortsatt fin høst :-)
    Eirin

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vet ikke hvorfor bloggen min har "falt ut" desverre :( Er ikke så dreven selv er jeg redd for :) :) Kanskje noen andre vet ?
      En fin høst til dere også :)

      Slett
    2. Jeg vet ikke hvorfor bloggen min har "falt ut" desverre :( Er ikke så dreven selv er jeg redd for :) :) Kanskje noen andre vet ?
      En fin høst til dere også :)

      Slett