tirsdag 28. mai 2013

Pakke i dag


Det beste med dagen har vært PAKKE fra Draglands planteskole :D :D


  • Epimedium Rubrum-Bispelue (røde)
  • Anemone Nemorosa (hvite)
  • Erythronium Dens-Canis -Hundetann (rosa)
  • Hepatica Nob. "Red forest" (rød)
  • Hepatica N "Purple forest" (mørkerød m/hvit)
  • Omphalodes Verna -Vårkjærminne (blå)
  • Phlox Proc. "variegata" (fiolett)
  • Primula X "Johanna" (rosa)
  • Primula Minima Alba -Dvergalpeprimula (hvit)
  • Primula Marginata "Magnar" (blålilla)
  • Primulahybrid 2A (rød)
  • Primula spesiell 24 (rød)
  • Primula Venusta (vinrød)
  • Trillium Sessile (rød)
  • Clematis Macropetala "Markhams pink" (rosa)
De ser litt tufs ut etter reisen men det retter seg vel snart håper jeg :)
I morgen blir det planting samme hva som hender.


Ellers har jeg storprosjekt på gang :(
Toppklokken har sammen med ett par andre MONSTRE overtatt store deler av hagen.
Så i helga har jeg gravd og sollet. Utrulig tung jobb.
Prøver og berge de stakkars som kommer opp innimellom.
Fjerner i samme slengen 3 Bjørkebad spirea som vokser langs trappa.
De begynner og bli skikkelig stygge nå.
Vet ikke helt hva som skal erstatte dem enda men har det ikke travelt.


Trodde min Podophyllum hexandrum - Fotblad hadde tatt kvelden men idag var den på plass sammen med fire små "frøbarn"som jeg delte opp og satte ned ifjor.


Mamma syns nok det ser litt stusselg ut i drivhuset så denne Diascia barberae - Tvillingblomst kom hun med her om dagen. 
Jeg bare takker og bukker og smiler fra øre til øre :D  :D
Snille mammaen min :)

Ha en fin dag 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar