fredag 10. mai 2013

Endelig blomstrer det... bittelitt

Onsdag våknet jeg til snø og hadde mest av alt lyst til og krype under dyna igjen.
Skulle det ALDRI bli VÅR her på Senja !!!
Men i dag (og i går) har vi rundt 10 grader og strålende sol :) :)


Hagen har vært snø fri i en uke nå.
Den ser brun og trist ut enda men mange små gleder dukker opp hver dag nå. 


I dag åpnet denne fylte blåveisen seg.
Jeg har vært sååå spent på om den kom til og overleve vinteren.
Jeg fikk byttet den til meg ifjor fra en flott dame som har en utrolig innholdsrik hage
 med mange spennende planter.
Jeg skal vise dere hagen hennes senere når den er kommet skikkelig igang :)



Denne kommer fra samme hage og er rosa.
Den må nok få en dag eller to på seg før den åpner seg men den som venter på noe godt...


Den gamle tua står full av knopper.
Den har små avkom spredd rundt om i hagen min og sprer vårlykke hvert år :)


Det er god sprett i denne hvite akeleien.
Kjøpt ifjor og jeg håper den sprer seg, iallefall litt.

Ha en fin dag





2 kommentarer:

  1. No e det herlig her i nord. Eg rydda litt i staudebedet i går og nå belønner plantene meg med å sprette fram. Dskjer noe heile tida nå. Ha ei fin helg i hagen din.

    SvarSlett
  2. Ja plutselig skjer alt på en gang. Samtidig setter jeg av tid til bare og nyte :)

    SvarSlett