onsdag 3. juli 2013

Rosa/lilla hage

Hele dagen i går gikk fløyten pga influensa.
Selv om formen ikke er på topp enda klarte jeg ikke og holde meg inne idag.
Skjelven i knea tok jeg en kjapp runde så nå kan jeg slappe litt av igjen.
Får håpe det ikke straffer seg :)


Lykke !!! 
Dianthus x hybridus " Rainbow loveliness " har startet blomstringen
og for en duft de har :D :D
Jeg plukker nesten alltid med meg en blomst som jeg kan gå og lukte på 
men denne første hadde jeg ikke hjerte til og ta :)
Dette er og en fargemix som jeg har sådd for flere år siden og som selvsår seg litt her og der.
Jeg har den i rosa, lilla og hvit.
Det kommer flere bilder etterhvert som de blomstrer.


Incarvillea Zhongdianensis ( Basunblomst )


Asters
Orker ikke gå ut og hente navnelappen i hagen :D :D
Den er ny av året men har sikkert hatt den før.


Lillium martagon ( kranselilje )
Denne liljen ble borte for meg i noen år.
Jeg er usikker på om det er frø eller sideløker fra den som nå blomstrer igjen.
Jeg har iallefall ikke skaffet en ny.  


Penstemon
Usikker hvilken sort men også den har vært her i flere år.
Selvsår seg men ikke verre enn at jeg enda har kontroll :)


Sildre og Veronika.
Pent par :)


Inngangspartiet er lilla i år.
Tidligere har det vært rødt. 
Tror jeg liker dette bedre men smaken forandrer seg hele tiden ;)

Ha en fin dag dere :)










4 kommentarer:

  1. Nydelige bilder.. Du har mye fint i hagen din. God bedring.

    SvarSlett
  2. Håper turen i den fargerike hagen var helsebringende for deg. Så mange lekre sorter... i mine favorittfarger:)God bedring til deg.

    SvarSlett
  3. Hage er BESTE medisin :):)

    SvarSlett
  4. Nydelig veronika - det er så fin blåfarge! Fine bilder.

    SvarSlett