onsdag 17. juli 2013

Delphinium / ridderspore

Vakre og blå strekker de seg opp mot himmelen.


Så synd at vinden fikk herje vilt med de før de blomstret.


Noen måtte gi tapt mens andre klarte seg.
Jeg klarer ikke og binde de opp og samtidig få det fint så jeg lar heller være.
Det blir som det blir :)




En mye lavere sort.
Den er vel ikke høyere enn 30-40 cm og mer lilla i fargen.

( Dianthus x hybridus , rainbow loveliness )
Nå blomstrer de fine nellikene mine for fullt


Lukter litt såpe syns jeg :D :D

cosmos
Det ergrer meg at jeg ikke klarer og få frem den mørke flotte fargen på disse.
De lukter SJOKOLADE og jeg ELSKER sjokolade !!!
Det må jo være den perfekte planten for meg ;)


Skulle hatt en lysere bakgrunn slik at blomsten kom bedre frem.

Ha en flott dag :)















3 kommentarer:

  1. De nellikene dine var flott. Jeg har sådd noen frø fra Impecta som heter børstnellik (svensk), men de vokser seint. Tror jeg har plantet de for tett. Det ble dårlig tid til prikling denne våren.

    SvarSlett
  2. Bente du kan få frø om du vil til høsten. De strør du bare rundt der du ønsker planter og så ordner de opp selv. Ingen prikling :)

    SvarSlett
  3. Tusen takk. Det høres enkelt ut.

    SvarSlett