fredag 5. juli 2013

Gult er kult

Gult er det blitt mindre av med årene.
Tidligere var huset vårt rødt og de fyrrige fargene som gult, orange og rødt passet bedre da.


Men så er det slik at selv om ikke alt passer 
så er det vanskelig og kvitte seg med det.


Denne irisen har jeg fått av en venninne for flere år siden.
Jeg tenker alltid på henne når jeg ser den :)


Så er det dette " trollet " da...

( Trollius chinensis, muligens "Golden queen ")
Kjøp i FJOR !!!!!
Jeg er ganske sikker på at jeg trodde denne var hvit da den havnet i posen min :D :D
Så feil kunne man ta.


Denne primulaen er det etterhvert blitt mange av 
og en og annen orange er det og.


Jeg klarer ikke og få fram den flotte fargen som det egentlig er på denne.
Skikkelig skarp orange er den.


En ny aqulegia. 
Navnløs den og :)
Lime er fint selv om det ikke gjør så mye av seg.



( Iris sibirica " Snow queen " )

Inne i mitt hode har jeg nå lagt en plan for disse som "lyser" opp i hagen.
En GUL og HVIT plan med enkelte rød/orange innslag.
En plan UTEN noe tidspress !!!!!
Har så mye som MÅ gjøres først :) :)

Tilslutt i dag må jeg komme med en aldri så liten
ADVARSEL !!!


Ikke ta denne inn i hagen om du ønsker KONTROLL.
Den tar pluselig sats og så har du den overalt.
Sprer seg med UTLØPERE og kanskje til og med frø :( :(


Det nytter ikke og være pen når det blir et problem.

Ha en flott fredag












1 kommentar:

  1. Jeg kom bare lige forbi.
    Hvor har du mange smukke blomster.
    Gode billeder.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvarSlett