mandag 8. april 2013

Navnelapper eller mangelen på dem.


Mitt eneste forsett i år er og bli flinkere til og få med meg navnene på plantene jeg har og de jeg drar inn i hagen . Jeg har vært ganske håpløs så langt.


Noen har hatt lapper men ikke denne vakre bå.
Det er en Valmuesøster ( Meconomis )
MEN HVILKEN ??


Den har bare vært såvidt innom hagen min (2009)
og jeg skulle gjerne hatt en ny. 
Jeg er ganske sikker på at den ikke har frøsådd seg her hos meg.
NOEN SOM KJENNER DENNE ?

Ha en fin dag :)





2 kommentarer:

  1. Ser ut som Meconopsis prattii. Monokarp og dauer etter blomstring. Hvis den ikke selvsår må du skaffe frø og så selv. Evt. Ta deg en tur til Islandsbotn til våren. Jeg sådde for maaaange år siden og har hatt den i hagen etter det :)

    Her er ett portrett jeg har lagd om den:
    http://ritahoge.wordpress.com/2010/01/23/meconopsis-prattii/

    SvarSlett
  2. Har du den Rita ? Så flott :) Jeg kommer susende til våren.Ikke bare pga denne men fordi du har sååå mye spennende. Blir aldri lei og oppdager hele tiden noe nytt hos deg som jeg ikke har sett før. Gleder meg :) :)

    SvarSlett