søndag 21. april 2013

Digitalis

Jeg  liker så godt revebjeller jeg.


De vakre høye klokkene er lette og ha med og gjøre.


De  selvsår seg men jeg har enda til gode og fjerne noen bare fordi de har plassert seg på feil plass.
I min KAOS HAGE spiller det igrunn ikke noen rolle.
De største feil plasseringene er det jeg selv som står for :)


Om jeg skal ha noe som helst negativt og si om planten så må det være at den er giftig.


I år prøver jeg Digitalis lanata ( gresk revebjelle ) og tre ulike Digitalis purpurea.
Usikker på hva som er den store forskjellen på disse tre. 
Kan hende det bare er høyden.


Så får vi vente og se om det spirer og gror.
Er jeg heldig blir det mange men siden de er toårige må jeg nok vente helt til neste år før jeg kan nyte blomsten.

Ha en fin dag.







2 kommentarer:

  1. Digitalis har jeg hittil ikke lyktes med. Jeg sådde noen i fjor som ble plantet ut, men det ble bare grønne planter. Det ser ut som de har overlevd vinteren. Kanskje de blomstrer andre året?

    SvarSlett
  2. Det er nettopp det de gjør Bente. Iår skal du se at hagen din fylles med vakre Digitalis som igjen sprer seg og holder deg med planter i mange mange år :)

    SvarSlett