søndag 17. mai 2015

Mai i hagen

HIPP HIPP HURRA !

17.Mai og en flott dag med sol på Senja.
Ikke så mye varme enda men det kommer :)
Nå er det aurikler og primula som står for fargene i bedet.
Har ikke navn på de men noen er gamle og andre har mistet lappen for leeenge siden.











De bleke som jeg ikke har hatt hjerte til og kaste.
De forsvinner litt sammen med de mer fargesterke.
Må kanskje se om jeg finner en nabo som ikke tar for mye plass.




Kuleprimula / Primula denticulata


Amerikansk bekkeblom / Caltha leptocepala  H7-8
Det er ikke så fuktig hos meg men den tåler fint litt tørrere forhold.


Ranunculus crenatus


Rosita er like lykkelig som meg for at det endelig er vår.
Hun nyter dagene.

Ha en fin dag :)










6 kommentarer:

  1. Nå er det fint i hagen din. Siden barnetoget kom forbi oss i år ,tok jeg ei rydding i staudebedet i går. Der var det mange primulaer under rusk og rask som strekte seg mot sola. Det er ei herlig tid!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så det måtte ett barnetog for å få primulaen fram i sola i år :D :D
      Kos dæ i hagen og plutselig så e æ der om æ får lov :)

      Slett
  2. Se der var våren kommet til deg. Så herlig. Mange fine primula og den bekkeblommen var helt nydelig. Nyt dagene!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja nå er det bare og nyte for det vare dessverre ikke så lenge som jeg ønsker :) :)

      Slett
  3. Så mange fine primulaer du har i hagen! Og slik en nydelig katt, jeg ble helt betatt :-)
    Ha en fin uke :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Rosita (katta) er en livsnyter :D :D Fin uke til deg og :)

      Slett