fredag 2. august 2013

Ut av dvalen

Endelig har jeg fått opp dampen.


I går fikk jeg endelig påfyll av stein.
Ikke så mange men alle monner drar :)
Noen har jeg allerede fått bruk for. Jeg har nemlig støpt i dag :D


Tenk jeg har en ballerina i hagen !
Vel den ligner en syns jeg iallefall.
De innerste kronbladene tar en aldri så liten piruett der de står :)


Jeg aner ikke hvorfor denne liljen ikke er som de andre men vakker er den.


Mellom forvokste planter kunne jeg skimte noe rosa.
En stakkars inneklemt Lewisia hadde bestemt seg for og blomstre nok engang i år.
Jeg ryddet litt plass rundt den for når den har gjort seg umaken skal den sannelig få vise seg frem :)


Jeg har flere aksveronika men denne synes jeg er den vakreste.
De skarpe blå aksene lyser opp i bedet.
Den har en ganske kompakt voksemåte
De to andre blå frøsår seg lett men denne har jeg så langt ikke sett nye planter av.
Synd igrunn. Må vel dele den for jeg skulle gjerne hatt flere.


Noen som vet hva det her er ?
Den er ganske høy, ca 80-90 cm.
Som dere ser er det en mer beskjeden type hva blomster angår.
Jeg kjøpte den hos Dragland i fjor.

I morgen tar jeg døtrene med meg og drar til Husøy ( i Senja )
Jeg skal besøke en hage og døtrene skal kose seg hos mine foreldre.
Mamma byr på middag så det blir nok en fin, fin dag ;)

Ha en flott dag






3 kommentarer:

  1. Du har mye fint i hagen din. Den lilja var lekker. Ha ei god helg.

    SvarSlett
  2. God helg til deg og Bente :) :)

    SvarSlett
  3. Den aksveronicaen var slående vakker.

    SvarSlett