lørdag 20. april 2013

Valmuer

I pur glede over tomatfrøenes spireevne sådde jeg nye frø idag.
Disse frøene fikk jeg av en tidligere kollega i 2006.


Vakre valmuer. 


Noen enke, noen fylte.


I fantastiske fine rosa, lilla og hvite nyanser.


På min frøpose står det " Hasvik valmuer ". 
Navnet har den nok fått fra den som gav meg frøene :)
Så med andre ord er det nok en av mange som jeg ikke vet navnet på.


Valmuene kunne jeg nyte i hele tre år fordi de selv sådde seg.
Jeg håper det fremdeles er LITT SPENST i frøene etter så mange år.


En ting er sikkert, om frøene spirer skal jeg sikre meg nye ferske frø fra plantene.
Slike skjønnheter fortjener og bli tatt vare på.

Ha en fin dag






2 kommentarer:

  1. Nydelige valmuer og flotte bilder. Eg kan ikkje huske at eg så dæm ifjor da vi besøkte hagen din.

    SvarSlett
  2. Nei ble sådd i 2006 og selvsådde seg i to år før de forsvant. Det er sommerblomster.
    Blir derfor spennende om frøene fortsatt er spiredyktige.

    SvarSlett