søndag 7. april 2013

Hagetur til Harstad

Det lokale hagelagets motto er : Vi gjør det vi syns er morsomt og resten lar vi være.
Og noe av det som er morsomt er hageturer.
I juni i fjor tok vi turen til Harstad sammen med andre hagelag i nær området.
Målet med turen var Draglands planteskole som ligger på Lundenes på Grytøy utenfor Harstad.
Der har de spesialisert seg på planter som tåler vårt tøffe klima her i nord-norge.
Dessverre regnet det såpass at jeg lot kameraet bli liggende i bussen.
ANGRER VELDIG !!
Men som en ekstra bonus ble vi invitert til en hage eier i Harstad og da smilte værgudene igjen :)



Inne i drivhuset var det i hovedsak fuksia og geranium som han hadde stikling formert.


Men også andre hadde fått plass..


Nydelige farger på georginer ( Dahlia )....


og million bells ( Calibrachoa )


Geranium på rekke og rad. Noen med vakkert bladverk, noen med nydelige farger, noen med fantastisk duft.
Jeg må innrømme at jeg er litt svak for denne "bestemor" planten :)


Hagen har en fantastik utsikt.


Det er veldig bratt. Men hage eieren har utnyttet tomten maksimalt.


Vi kunne ikke ha blitt bedre tatt imot i Harstad. Kaffe, kake og vaffler. Trivelig hageprat, fulle poser med planter til en veldig hyggelig pris og sannelig ei aldri så "lita" utlodding hvor alle fikk premie !!!!
Jeg tar iallefall turen igjen om det skulle by seg :D

Ha en fin søndag.









2 kommentarer:

  1. Det e trivelig å dra på tur med hagedamer. Gleder meg til vi skal til Botanisk hage til sommeren. Kjempefine bilder. Skal du ikke ha "følge "funksjonen.?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja hage folk er usedvanlig trivelige når de er på tur ( ellers også :))
      Jeg er ikke så teknisk anlagt så jeg er ikke i mål enda med bloggen og dens funksjoner er jeg redd.

      Slett