tirsdag 9. april 2013

Urter og kjøkkenhage

I slutten av denne måneden blir det oppstart av studiering med
  URTER OG KJØKKENHAGE som tema.


Jeg har hatt urter i hagen i mange år men sliter litt med og bruke dem.


Det har vel begrenset seg til litt gressløk på egg, stekte poteter med olje og urter og urtebrød.
Med andre ord har jeg mye og lære :)


Kassene i "kjøkkenhagen" er overfylt med gressløk. Faktisk vokser det gressløk både over, under og ved siden av kassene :) Dette bildet er fra noen år tilbake før gressløken tok over.
I år skal de tømmes og fylles helt på nytt med nye planter.


Jeg ønsker også tomater. 
Fantastiske, søte røde solmodne tomater. Helst masse av dem men det vet jeg det ikke blir plass til :)
Det er så mye man ønsker seg så man må dessverre velge.

Men mens sola jobber med snøen kan jeg drømme meg bort og kanskje men bare kanskje blir jeg litt KLOKERE.

Ha en fin dag








2 kommentarer:

  1. Flott innlegg. Det blir en spennende vår i år.

    SvarSlett
  2. Ja æ ser fram til denne hagesesongen. Håper vi får sommervarme i år ;)

    SvarSlett